Case Study: Ελιά & Δυόσμος, η δημιουργία ενός λογότυπου

Εδώ θα αναλύσουμε την διαδικασία δημιουργίας του νέου λογοτύπου του εστιατορίου «Ελιά και Δυόσμος», σχολιάζοντας τις νοητικές προσεγγίσεις πριν και πίσω από την σχεδίαση αλλά και λεπτομέρειες για αυτή καθαυτή την σχεδιαστική διαδικασία και τις τεχνικές που εφαρμόστηκαν.

Η ταυτότητα του «Ελιά και Δυόσμος, Νέα Κρητική Κουζίνα»

Το εστιατόριο Ελιά και Δυόσμος είναι η προσωπική δημιουργία, στην επαγγελματική της ωριμότητα, της σεφ Αργυρώς Βάρδα, καταξιωμένης επαγγελματία στο χώρο της μαγειρικής. Με καινοτόμες απόψεις και πετυχημένες συνταγές η Αργυρώ δημιουργεί γευστικές «εμπειρίες» που αναγνωρίζονται γρήγορα από το κοινό δημιουργώντας πιστούς φίλους, παντρεύοντας την κρητική κουζίνα με την μεσογειακή και την υγιεινή διατροφή σε ένα χώρο υψηλής αισθητικής και αρμονίας.

Η ταυτότητα του Ελιά και Δυόσμος, Νέα Κρητική Κουζίνα

To Brief

Με την Αργυρώ είχαμε την πρώτη μας επαφή αφού είχε προηγουμένως αξιολογήσει το portfolio μας και ερευνήσει την παρουσία μας στην αγορά.

Η συζήτησή μας επικεντρώθηκε αρχικά στην δημιουργία εντύπου για το εστιατόριο. Στην εξέλιξη όμως της συζήτησης αξιολογήσαμε το υπάρχον brand της επιχείρησης και προτείναμε την δημιουργική σχεδίαση εντύπου ως ιδανική συγκυρία για μία συνολική ανανέωση του brand.

Ακολούθησε μία μακρά συζήτηση γνωριμίας της επιχείρησης (αν και γνωρίζαμε πολύ καλά το εστιατόριο ως επισκέπτες και φανατικοί της κουζίνας του!), των χαρακτηριστικών που την καθιστούν διαφορετική, την νέα στόχευση του εστιατορίου, τις πιθανές επικοινωνιακές ελλείψεις ή ανάγκες, κλπ. Σε αυτή την επεξεργασία αναγνωρίστηκε η ανάγκη για επανασχεδίαση του παλαιού λογότυπου (παρακάτω) με τρόπο που να εκπέμπει καινοτομία (στην προσέγγιση των συνταγών), απλότητα, «κρητικές» αναφορές, επαγγελματισμό, πολυτέλεια, κομψότητα.

Η ταυτότητα του Ελιά και Δυόσμος, Νέα Κρητική Κουζίνα

Ο νέος λογότυπος θα χρησιμοποιηθεί άμεσα στο νέο έντυπο και εν ευθέτω χρόνω σε διάφορες εφαρμογές του νέου brand όπως business stationary (επαγγελματικές κάρτες, κλπ.), νέα επιγραφή εξωτερικού χώρου, αντικατάσταση του λογοτύπου στο υφιστάμενο website του εστιατορίου, κλπ.

Έρευνα αγοράς, brainstorming ιδεών και συγκρότηση οπτικής

Αφού έγινε η αποδοχή της οικονομοτεχνικής προσφοράς μας ξεκινήσαμε την απαραίτητη έρευνα στην αγορά. Τι ερευνούμε; Γνωρίζουμε τους ανταγωνιστές, τον τομέα δραστηριότητας του πελάτη, κλπ.

Το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη του λογότυπου. Η ανάπτυξη ενός κεντρικού concept είναι ίσως το πιο δημιουργικό στάδιο στην ανάπτυξη του νέου λογότυπου παρότι δεν περιλαμβάνει απαραίτητα αυτή καθαυτή σχεδίαση. Διάφορες ιδέες σχεδιάστηκαν με μολύβι και χαρτί, κάποιες από αυτές βρήκαν τον δρόμο για τον υπολογιστή.

Κάτι σημαντικό: η σχεδιαστική διαδικασία είχε αρκετά διαλείμματα ώστε να ξαναδούμε τα σχέδια με άλλη ματιά, να αποκτήσουμε φρέσκια οπτική, μια απαραίτητη ενέργεια όταν δημιουργείς ένα brand.

Η ολοκλήρωση του νέου λογότυπου

Η ολοκλήρωση του νέου λογότυπου

Μετά από αρκετούς πειραματισμούς, δοκιμές και εφαρμογές σχεδίων, προέκυψαν 3-4 βασικές ιδέες τις οποίες δείξαμε στον πελάτη.

Η κοινή προσέγγιση των σχεδίων αυτών ήταν ο νέος λογότυπος να εκπέμπει «Κρήτη», δωρική δομή, ευκολία στην ανάγνωση.

Όλες οι ιδέες πληρούσαν τις προϋποθέσεις αυτές:

Η γραμματοσειρά

Οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι Garamond Normal για τον τίτλο «Ελιά και Δυόσμος» και Bookman Old Style Light για τον descriptor «Νέα Κρητική Κουζίνα». Η επιλογή έγινε γιατί και οι δύο γραμματοσειρές είναι εξαιρετικά σχεδιασμένες και με μεγάλη αποδοχή καθώς έχουν πολύ καλή αναγνωσιμότητα ακόμη και σε πολύ μικρά μεγέθη. Ο βασικότερος λόγος όμως για την επιλογή τους υπήρξε η αισθητική παραπομπή τους σε παλαιά ελληνικά βιβλία, κάτι που επιθυμούσαμε να διαθέτει και ο νέος λογότυπος.

Η ταυτότητα του Ελιά και Δυόσμος, Νέα Κρητική Κουζίνα

Η επιλογή του χρώματος

Η επιλογή του χρώματος είχε σχεδόν ολοκληρωθεί... πριν καν τελειώσει η σχεδίαση! Για όσους ζουν στην Κρήτη και γνωρίζουν την ευρύτερη περιοχή (Κνωσσός, Σπήλια, Σκαλάνι, Αρχάνες) θα έχουν ήδη αντιληφθεί την μοναδική εξοχή, το τόσο ιδιαίτερο και χαρακτηριστικό περιβάλλον της κρητικής ενδοχώρας που προσδιορίζεται έντονα από τους γήινους χρωματικούς τόνους που εκδηλώνονται σε αμέτρητα εικαστικά στοιχεία όπως τις παλαιές οικίες της περιοχής, τα αγγεία, την καθημερινή ζωή, την λαϊκή τέχνη, κλπ.

Σε αυτή την αισθητική επιλέξαμε να παραπέμπει ο νέος λογότυπος καθώς θα προσέδιδε υποσυνείδητα μία γεωγραφική ταυτότητα αλλά και την συνολική ταυτότητα και ποιότητα της κουζίνας της Αργυρώς.

Μοιραστείτε αυτό που μόλις διαβάσατε



Top